Skip links

Sinu ettevõtte väärtused – kas need elavad või on lihtsalt sõnad paberil?

Ettevõtjana oled sa oma ettevõtte süda ja hing. Sa ehitad, juhid ja inspireerid. Aga kas oled kunagi peatunud ja küsinud endalt: kas minu ettevõtte väärtused on tõesti osa meie igapäevastest otsustest ja tegevustest? Või on need lihtsalt ilusad sõnad, mis elavad kodulehel, kuid mitte meeskonna hinges?

Väärtused kui ettevõtte vundament

Väärtused ei ole midagi, mida saab lihtsalt määratleda ja unustada. Need peaksid olema igapäevaselt tajutavad igas vestluses, otsuses ja tegevuses. Kui töötajad ei tunne väärtusi oma töös ega näe neid juhtimises peegeldumas, jäävad need pelgalt teoreetilisteks põhimõteteks.

Mõtle hetkeks: – Kui küsiksid oma töötajatelt, millised on teie ettevõtte kolm peamist väärtust, kas nad vastaksid ühtemoodi? – Kas sa tunnustad neid, kes elavad väärtuste järgi? – Kas otsustad töötajaid värvates ja edutades väärtuste põhjal või pigem muude tegurite alusel?

Kui vastused ei ole selged, võib see tähendada, et väärtused ei ole piisavalt juurdunud. Kuid see on midagi, mida saab teadlikult arendada ja tugevdada.

Juhtimise tõeline jõud – kas oled eeskuju?

Tõeline juhtimine ei tähenda ainult suunamist ja otsuste tegemist. See tähendab ka eeskuju andmist. Sinu meeskond jälgib sind igapäevaselt – kas sa kehastad oma ettevõtte väärtusi või jäävad need ainult sõnadeks? Kui räägid avatud suhtlusest, aga väldid keerulisi vestlusi, näevad töötajad vastuolu. Kui väärtustad ausust, aga lased väikestel kompromissidel läbi lipsata, kaob ka nende motivatsioon olla ausad. Praktiline test: 1. Vaata tagasi oma viimastele otsustele. Kas need olid kooskõlas sinu ettevõtte väärtustega? 2. Kuula oma meeskonda. Kas nad tunnevad, et väärtused on nende töö igapäevane osa? 3. Loo teadlik süsteem. Kas oled mõelnud, kuidas väärtusi süsteemselt tugevdada, näiteks läbi regulaarsete arutelude või tunnustamise?

Väärtused ja kasum – tugev side, mida ei tohiks alahinnata

Võib tunduda, et väärtustest rääkimine on pehme teema, mis ei mõjuta otseselt numbreid. Tegelikkus on vastupidine. Uuringud näitavad, et ettevõtted, kus väärtused on tugevalt juurdunud, omavad kõrgemat töötajate pühendumust, paremat kliendirahulolu ja pikemas perspektiivis suuremat kasumlikkust.

Kui väärtused on lihtsalt formaalsed põhimõtted, ei too need kaasa muutust. Kui aga need on reaalselt integreeritud igapäevatöösse, võib ettevõtte kultuur muutuda tõeliseks konkurentsieeliseks.

Mida saad kohe teha?

1.  Analüüsi oma ettevõtte väärtusi. Kas need on ajakohased? Kas need kõnetavad sinu meeskonda? 2.  Räägi oma töötajatega. Kuidas nad väärtusi tajuvad? Kas need on nende jaoks reaalsed? 3.  Mõõda ja juhi. Lisa väärtuste põhimõtted värbamis-, hindamis- ja arendustegevustesse.

Väärtused kui ettevõtte mootor

Ettevõttes on iga inimene oluline ja igal otsusel on mõju. Kui tahad ehitada ettevõtet, mis ei ole lihtsalt edukas, vaid ka inspireeriv, peavad väärtused olema selle keskmes. Kas oled kindel, et sinu ettevõtte väärtused elavad ja hingavad, mitte lihtsalt ei eksisteeri paberil? Kui see artikkel pani sind mõtlema, siis on juba esimene samm tehtud. Nüüd on aeg tegutseda!  

Leave a comment

See veebisait kasutab teie veebikogemuse parandamiseks küpsiseid.
Avasta
Liiguta